Ekonomi

ABD’deki gemi kazası küresel ekonomi için neden önemli?

ABD’nin Maryland eyaletindeki Baltimore kentinde salı günü bir kargo gemisinin çarpması sonucu 1,6 mil uzunluğunda bir köprü yıkılırken, Baltimore Limanı ile önemli bir otoyol ulaşıma kapatıldı.

Kaza sonucu 6 kişininin hayatını kaybettiği belirtildi. Singapur bayraklı geminin çarpışma öncesi imdat çağrısı göndermesi daha fazla kayıp yaşanmasını önledi. S&P Global Market Intelligence’a göre Baltimore 31 Ocak’a kadar geçen bir yılda tüm Doğu Kıyısı ve Körfez Kıyısı ithalatının yalnızca %3’ünü gerçekleştirdi. Ancak liman içinde ve çevresinde BMW AG, Volkswagen AG ve Mercedes-Benz Group AG’nin de olduğu Avrupalı ​​otomobil üreticilerinin tesisleri de bulunuyor.

Burası aynı zamanda ABD’nin kömür ihracatında ikinci büyük terminali ve kapanmanın Hindistan’a yapılan sevkiyatları etkileme potansiyeli var. Kazanın Orta Atlantik bölgesinde haftalarca ve hatta aylarca ulaşım kesintilerine neden olması ve 2,5 milyon ton kadar kömür, Ford ve GM tarafından üretilen yüzlerce araba, kereste ve alçıtaşı gibi malların lojistik tıkanıklıklarla karşı karşıya kalması bekleniyor.

Bu nedenle de sevkiyatların ABD’nin Batı Kıyısı’na kaydırılacağı tahmin ediliyor. Ford Motor Co. ve General Motors Co. da alternatif rotalar bulmaya çalıştığını duyurdu. Bloomberg TV’ye konuşan Ford’un finans müdürü John Lawler, “Bu, çok fazla akışın olduğu büyük bir liman, dolayısıyla bir etkisi olacak. Geçici çözümler üzerinde çalışacağız. Parçaları Doğu Yakası’ndaki veya ülkenin başka yerlerindeki diğer limanlara yönlendirmemiz gerekecek” dedi.

Gemi kazasının küresel ekonomiye olası etkileri

Köprünün çöküşünün ardından yaşananlar, Panama’daki kuraklık ve Yemen merkezli Husi militanlarının Kızıldeniz’den geçen gemilere yönelik füze saldırıları nedeniyle zaten sıkıntı içinde olan küresel tedarik zincirlerinin ne kadar kırılgan olduğunu bir kez daha ortaya çıkardı. Oslo merkezli denizcilik analiz şirketi Xeneta’dan Emily Stausbøll ise “Uzak Doğu’dan ABD’nin Doğu Kıyısı’na okyanus taşımacılığı hizmetleri, Panama Kanalı’ndaki kuraklık ve Kızıldeniz’deki son çatışmalardan zaten etkilenmiş durumdaydı.

Bu faktörler halihazırda maliyetleri %150 arttırmıştı ve şimdi bu son olay endişeleri tırmandıracak” değerlendirmesinde bulundu. EY Başekonomisti Gregory Daco, “Makroekonomik sonuçların sınırlı olacağını tahmin ediyorum ancak bu durum yakından takip edilmeyi gerektiriyor” derken, Moody’s Analytics Baş Ekonomisti Mark Zandi, daha geniş ekonomik etkinin sınırlı olacağını ancak bunun “ülkenin altyapısının ve tedarik zincirlerinin kırılganlığının bir başka sinyali olduğunu” söyledi.

Santander US Capital Markets LLC Başekonomisti Stephen Stanley de “Daha kalıcı ekonomik etki, köprü yeniden inşa edilene kadar Baltimore bölgesi etrafındaki trafiğin uzun süre aksaması durumunda görülecektir” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Postane Escort
Parseller Escort
15 Temmuz Escort
Kazım Karabekir Escort
Talatpaşa Escort
Terazidere Escort
Demirtaş Escort
Batı Escort
Fatih Escort
Dudullu Osb Escort
Ağva Escort
Yenişehir Escort
Molla Fenari Escort
Göktürk Escort
Hacımaşlı Escort
Yalıköy Escort
Kadıköy Escort
Ahmet Yesevi Escort
Rami Cuma Escort
Beylikdüzü Escort
Kadımehmet Efendi Escort
Kazım Karabekir Paşa Escort
Küçükçekmece İkitelliosb Escort
Ormanlı Escort
Kartal Escort
Menderes Escort
Karamandere Escort
Beylikdüzü Escort
Orhangazi Escort
Adil Escort
Muhsine Hatun Escort
Yeşiltepe Escort
Beyoğlu Escort
Küçükyalı Escort
Doğu Escort
Heybeliada Escort
Mimar Sinan Escort
Soğanlı Escort
Kızılca Escort
Balaban Escort
Nisbetiye Escort
Armağanevler Escort
Çamlıtepe Escort
Akçaburgaz Escort